Tanulságos igék a Jelenések
könyvéről 14
Text:És láttam azokat, akik
legyőzték a fenevadat, amint az üvegtengernél álltak az Isten hárfáival és
énekelték Mózesnek, az Isten szolgájának az énekét és a Bárány
énekét.(Jel.15,2-3)
Bizonyára sokunk számára feltűnt,
hogy a Biblia sokat beszél az éneklésről. Bizonyára már a világ megteremtésekor
az angyalok dicsőítő éneket énekeltek a mennyben. Amikor Izrael népe száraz
lábbal átvonul a Vörös-tengeren és az ellenségtől megszabadulva ott áll a túlsó
parton, akkor Mózes ás Mirjám vezetésével énekel a nép. Miután Dávid legyőzi
Góliátot az asszonyok körtáncot lejtve énekelnek.
S van a Bibliában egy
olyan könyv, ami csupa énekből áll: a Zsoltárok könyve. S van egy különös
könyv, ami nevében is hordozza az éneklést: az Énekek Éneke. Az embernek az
éneklés szinte küldetése, hisz ahogy a Káténk gyönyörűen megfogalmazza, minket
Isten azért teremtett, hogy őt dicsérjük és magasztaljuk.
A Jelenések könyvében is
nagyon sok szó esik az éneklésről. A földi gyülekezet is énekel, de ez csak
főpróbája annak a mennyei éneklésnek, amiben majd ott lesz része a
diadalmaskodó gyülekezetnek. Itt ebben az igében egy mennyei kórusról olvasunk,
amely az üvegtenger partján áll.
Nagyon érdekes és különös,
hogy János most látja a kórust énekelni, mielőtt a hetedik angyal megjelenne az
utolsó csapásokkal. .ezen csapásokkal teljesedik be az Isten haragja. Hogy
Istennek haragja is van, mi erről nem igen szeretünk hallani, még kevésbé
beszélni. Mózes tudta ezt, hiszen monumentális énekében szól arról, hogy
megemésztetünk a te haragod által. De egy dolgot tudhatunk: akik az Úrban
bíznak, azokra ő már nem haragszik.
Az üvegtenger partján épp
ezek énekelnek. Mert kik ennek a mennyei kórusnak a tagjai?Azok, akik legyőzték
a fenevadat és az ő képét. János látta ezt a fenevadat, ez a fenevad a bűn
megtestesülése,aki egy rettenetes diktatúrát valósított meg. A fenevadban az
Istennel szembeni szembeszegülés a tetőpontra hágott. A fenevadról képet is
készítettek, ez előtt mindenki le kellett térdepeljen, s akik ezt megtették egy
bélyeget kaptak.
Az mindenkin meglátszik,
hogy milyen bélyeget hordoz, akkor is ha nincs kitéve. Előbb-utóbb mindenkiről
kiderül, hogy hova tartozik.. A kórus tagjairól azt mondja az ige, hogy ők
diadalmaskodtak a fenevad és a képe felett. Ahhoz, hogy valaki diadalmaskodjon,
előbb harcolnia kell. Harc nélkül nincs győzelem sem. Nagyon fontos, hogy mi is
azokhoz tartozzunk, akik a bűn és Sátán ellen szabad lelkiismerettel harcolunk,
ahogy azt a Káté oly szépen kifejezi.
Ez a harc nem könnyű.
Sokkal könnyebb együtt úszni az árral., könnyebb tenni azt, amit mások is
tesznek. Merj harcolni a bűn ellen! Ez az ige erre bíztat mindenkit.
Ez a kórus az üvegtenger
partján énekel, ami kétségtelen a Vörös-tengerre emlékeztet. Ott az Úr csodálatos
szabadítást adott, utat készített népének a hullámokon át. Emberileg halálra
voltak ítélve, de az Úr szabadulást adott, mégpedig minden harc nélkül. Ezt az
Úr cselekedte, nem a nép érdeme volt. Hány lehetetlen helyzeten vezetett át
minket is az Úr, hányan átmentünk az utóbbi hónapokban a koronavírus poklán ,
de kihozott minket abból . Életünk tulajdonképpen csodálatos szabadulások,
győzelmek sorozata.
Az üvegtenger átlátszó,
ott mindent világosan lehet látni. Itt lenn a földi létben nem értjük mindig
Istent, hogy mit és miért cselekszik, életünk titkokkal van tele. Itt vannak
olyan kérdéseink, amikre soha nem kapunk választ.. Ott az üvegtengernél minden
kérdésünkre választ fogunk kapni. Ott már nem lesznek miértek. Nem fogunk
afelett panaszkodni, hogy túl súlyos a keresztünk, nem fogunk lázadozni nehéz
utak miatt, hogy miért vezetett minket azokon az Úr. Ott már csak azt énekeljük
: nagyok és csodálatosak, a te dolgaid, mindenható Úr, igazak és igazságosak a
te utjaid ó Szentek Királya.
Még van itt egy feltűnő
dolog és ez az, hogy az énekesek állnak. Pedig már nagyon el kellene legyenek
fáradva. Hisz jöttek a nagy nyomorúságból, a harcból, a fenevaddal való
viaskodásból, nehéz munkát végeztek el, nehéz pályát futottak be. De íme nem
fáradtak, erőt kapnak Isten magasztalására. Még itt is igaz: akik az Úrban
bíznak, azoknak ereje megújul.
Tudjuk, hogy miután Izrael
népe átkelt a Vörös-tengeren, azonnal éneklésbe kezdtek. Mózes kezdi el az
éneket, Mirjám és az egész nép pedig folytatja. Nem különös ez, hogy az éneklés
ott van Izrael történetének elején és most itt van a világtörténelem végén is,
hogy ugyanaz az ének hangzik. Mert ez a két ének egy és ugyanaz, a Mózes és a
Bárány éneke. Isten ugyanazt a szabadítást adta már az Ószövetségben, amit Jézus
Krisztusban tett az Újszövetség népe számára nyilvánvalóvá.
Egy világos vonal húzódik
át az egész történelmen. Isten azért szabadította meg a népét Egyiptomból, hogy
e nép közül évezredek múlva megszülethessen a Messiás. A szabadító vér már
akkor ott volt az ajtófélfákon. Mi ismerjük a szabadítást, ismerjük ezt az
éneket. Mi a szabadítás énekét már most énekeljük, hogy majd ott, a mennyei
kórusban is énekelhessünk.
Persze, most itt nem is
olyan könnyű énekelni. Mert a mi életünkben is lehetnek olyan pillanatok, mint
Nehémiás korában, hogy egyik kezünkben a vakolókanál, a másikban pedig a
fegyver. Az egyik kezünkkel harcolunk, de a másikkal pengetjük a hárfát Mi
harcolunk, szenvedünk, de éneklünk is egyszerre.
Gondoljunk csak arra,
amikor ott Filippiben a börtönben Pál és Silás kalodába szorítva éjféltájt
mégis dicsőíteni tudják az Urat, vagy gondoljunk az első század mártírjaira,
akik Jézust dicsőítő énekekkel mentek a kiéheztetett oroszlánok elé, vagy a
magyar gályarab lelkipásztorokra, aki ott is énekelni tudták: örvendj mindig és
vigadj, emlékezz ki népe vagy. Énekeljünk hát mi is mindig, minden helyzetben,
és majd ott az üvegtenger partján is.
Javasolt cím Énekelve küzdeni Lőrincz István
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése