Tanulságos igék a
Jelenések könyvéről 11
Text:Most jött el a mi
Istenünknek üdvössége és ereje és az ő országa és Krisztusának hatalma, mert
levettetett a mi testvéreink vádlója, aki vádolta őket éjjel és nappal a mi
Istenünk előtt.(Jel.12,1o)
A
mai bizonyságtételnek azt a címet lehetne adni: a döntő légicsata. Hogy mit
jelent ez? Azt főleg az idősebbek tudják, akik még emlékeznek a háborúra,
amikor felzúgtak a szirénák, mert jöttek a bombázó repülőgépek. Rettenetes
jelenetek játszódtak be: becsapódó bombák,, lángba borult, zuhanó repülőgépek .Biztos,
hogy ilyenkor mindenki lélegzetvisszafojtva figyelt.
János a Pátmósz szigetén
szintén tanúja lesz egy légi csatának. De ez a csata egészen másképp zajlik le.
Nem két földi nagyhatalom között, hanem a menny és a pokol seregei között.
Mihály és angyalai küzdenek a sárkány, a Sátán angyalai ellen. János egy adott
pillanatban betekintést nyer a színfalak mögé. Először látta, hogy a sárkány veszélyeztette
az asszony és a gyermek életét. Most látja, hogy milyen harc dúl a szellemi
hatalmak között. Először azt láthatta János, ami a földön történt, most
felülről látja az eseményeket. A földön is harc van, ahol a sárkány harcol az
asszony és magva ellen, de a mennyben is harc, csata folyik.
A küzdelem tehát két
fronton folyik.. Nemcsak itt van harc, amit mi is láthatunk, amibe mi is beletekinthetünk,
hanem a mennyben is, ahova viszont mi nem pillanthatunk be, de Jánosnak
megadatott a betekintés lehetősége. A gonosz lelkek vezérét különféle neveken
nevezi meg János. Mintha nem találná a kellő kifejezéseket, hogy annak
gonoszságát s annak sötét praktikáit leírja. Először is sárkánynak nevezi. A
sárkánynak az a jellegzetessége, hogy állandóan figyel és résen van. A Sátán
egyik tulajdonsága az, amiről Péter beszél: keresvén, kit elnyeljen.
Aztán nevezi régi
kígyónak. Ez a paradicsombeli kígyóra emlékeztet minket, aki csalással és
ravaszsággal elámította az első emberpárt és bukásba sodorta őket. Ördögnek is
nevezi, ez az ő legismertebb neve. Az „ördög” szó magyarul szétdobálót jelent,
aki mindig viszályt és ellentétet támaszt az emberek között. És végül Sátánnak
nevezi, ami pártütőt, ellenséget jelent, vádlót, aki mindig támadni próbál. Az
utolsó neve és itt ez a legfontosabb: a testvérek, ami atyánkfiai vádolója. Ez
egy jogi kifejezés, az igazságszolgáltatásból ismerjük: a vádló, aki bemutatja
a vádlott személy bűneit és kéri az illető vádlott elítélését. Ez a Sátán
legkedvesebb munkája.
Milyen ravasz is Ő! Hisz
először ő maga csábítja bűnre az embert, utána pedig ő vádolja ugyanazt az
embert. Ez pont olyan, mint amikor valaki leitat, lerészegít egy embert, utána
pedig kigúnyolja, nevetségessé teszi, és ilyeneket mond: hát ilyen egy hívő
ember? Miféle ember az, aki ilyeneket csinál? A Sátán is pont ezt teszi, bűnbe
viszi Dávidot, Pétert, téged és engem. Utána pedig odamegy Istenhez, ránk mutat
és azt mondja Istennek: így néz ki a te gyermeked! Mit akarsz te ezzel az
emberel kezdeni? A Sátán így vádolja az Isten gyermekeit és valósággal élvezi
azt, hogy Isten gyermekeit nevetségessé teheti. És a borzasztó az, hogy végső
soron igaza van. Mi semmit se mondhatunk mentségünkre. Nincsenek enyhítő
körülmények, de a csodálatos, hogy a Bíró mégsem a vádló szavára hallgat.
A mennyei seregek vezérét
Mihálynak hívják, ő egy angyali fejedelem. Mi őt Dániel könyvéből ismerjük,
János is jól ismerte ezt a könyvet. Mihály vezeti a mennyei seregeket a
sötétség erői elleni harcban. Ez nem az első harc, már a teremtés hajnalán is
volt egy harc, amikor a Sátán, mint egy fontos angyali fejedelem fellázadt
Isten ellen. Erről a csatáról nincsenek világos feljegyzések, mert a Szentírás
nem az angyaloknak, hanem az embereknek íródott. Ez a második csata le van
részletesen írva, mert ez fontos üdvösségünk szempontjából. Az emberek vádolója
végül el kell hagyja a mennyet, nincs ott hely számára.
A sárkányt, ezt a hatalmas
lényt legyőzi a védtelen Bárány. A vér kifolyt s akiken ott a Bárány vére,
azokat a Sátán már nem vádolhatja. Persze, ez nem jelenti azt, hogy a Sátán
teljességgel kapitulált, feladta a harcot. De most eljött a pillanat , hogy
Mihály és seregei döntő győzelmet arattak a Sátán felett.
János itt tanúja a két
sereg küzdelmének. Szorongó szívvel figyeli, amint a két sereg összecsap
egymással. Érdekes, hogy részletekkel nem szolgál, egyszerűen bejelenti a csata
végkimenetelét. A sárkány seregei legyőzetnek, nevük sem találtatik többé a
mennyben.
Micsoda ujjongás lehetett
a mennyben, amikor ez a csata eldőlt! Azóta minden megváltozott. Hisz Jézus
lefizette bűneink büntetését. Ezért minden Isten elleni harc eleve kudarcra van
ítélve. Mióta Krisztus a mennyben van, a Sátánnak már nincs ott befolyása.
Azt mondják, hogy Luthert
egyszer vádolta a Sátán és sorolta minden bűnét. Erre Luther azt kérdezte: csak
ennyit tudsz felsorolni? Én még sokkal többet is tudok, de azt is tudom: Jézus
Krisztus vére megtisztít minden bűntől. A mennyben tehát a harc el van dőlve, a
Sátán oda már soha nem teheti be a lábát. De itt a földön jelen van és ez a
gyülekezet helyzetét nehézzé teszi. Most a Sátán teljes erejével a földi
gyülekezetre koncentrál. A harc itt még nagyon heves. Annyira heves, hogy Isten
gyermekei is kételkedhetnek abban, hogy a Sátán a mennyben megsemmisítő
vereséget szenvedett. De a mennyben már zeng a győzedelmi ének.
Milyen különös, hogy itt
az angyalok minket testvéreiknek, atyjafiaiknak neveznek. Miért? Mert ugyanazt
tesszük, mint az angyalok, szolgálunk Istennek és dicsőítjük őt. Itt a földön
még harc van, mi most még a küzdő egyház tagjai vagyunk. A Sátán még mindent
megpróbál, hogy még a választottakat is megtévessze, elcsábítsa, kétségbe
ejtse. De mi egy pillanatra se felejtsük el, ebben a nehéz adventben sem, hogy
ő már egy legyőzött ellenség. A harc itt egyszer véget ér, és mi is beléphetünk
a mennybe, ahol a Sátánnak és az ő angyalainak már nincs helye. Ott vár ránk a
Bárány, az Atya és a mennyei seregek. Ott majd örökkön örökké énekeljük a
Bárány énekét: most lett meg az üdvösség, és az erő, ami mi Istenünknek országa
és az ő Krisztusának hatalma, mert a mi atyánkfiainak vádolója levettetett.
Kapcsolódjunk már itt a földön be ebbe a mennyei énekbe.
Javasolt cím:Döntő győzelem a mennyben Lőrincz
István
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése