Igehirdetési
sorozat Bőjtfő nagyhetére 2O19
Kereszt
felé vezető nyomok II.
1 Nap.
Text. 1Móz.28,17 Béthel
Kereszt feé vezető nyomok,
ezzel a címmel kezdtünk a tavaly egy igehirdetési sorozatba, amit idén és még
pár éven át folytatni szeretnénk ezen az áldott nagyhéten, Bőjtfő negyhetén.
Rácsodálkoztunk arra, hogy tetszett az Istennek, hogy már az Ószövetség
igéiben, történeteiben hirdesse nekünk Jézus szenvedését és keresztjét. Persze
, ez még csak árnyék, előkép, de az üzenet mégis világos és érthető. Ha
engedjük, hogy Isten Szentlelke megvilágosítsa elménket és szívünket, akkor
ezekből a történetekből is ki fogjuk hallani a kereszt üzenetét.
A mai napon Jákób áll
fiygelmünk középpontjában. Azt vizsgáljuk meg, hogy miként vigasztalta meg őt
Isten életének egy nehéz pillanatában.
Jákób most egyedül van, a
maány nehezedik rá. Ott vándorol a puszta közepén. Sehol egy ház, sehol egy
település, sehol egy ember. Amerre a szem ellát, csak pusztaság és sivatag. Ez
a magányos ember nem egy tudományos kutató, aki tanulmányozza a puszta
jelenségeit, nem is egy olyan fiatal ember, aki kalandra vágyik, hanem olyan
valaki, aki kiszakadt egy biztonságos, meghitt családi körből, kicsúszott a
talaj a lába alól. De miért kellett Jákób, mert itt róla van szó, ebbe a helyzetbe
jusson?
Hát azért, mert megcsalta,
becsapta testvérét. És most ennek bosszúja elől menekül. A bűn az a csomag,
teher, ami vállára nehezül. És ebben ő mindnyájunk jelképe. Mi is jövünk a
paradicsomból és a pusztába jutotottunk, s ide a mi bűneink miatt.
Jábóbot ott a pusztában
éri az éjszaka. Feje alá egys követ tesz vánkosúl, párnáúl, s a csillagok
irgalmatlanul ragyognak a feje fölött. Még Isten is olyan távolinak tűnik.
Ilyen lett az ember a bűn miatt. Az emberek elől menekül és Isten is távol van
tőle.
De Jákób egyszer csak nyitott eget lát. Bizonyára nem egyhamar tudott ott a
puszta közepén elaludni. Sokáig nézhette a csillagos eget és elgondolkodhatott
a maga sorsáról, aztán végre holt fáradtan álomba merült.
De Isten most egy
csodálatos álmot ajándékozott neki. Álmában egy nyitott get látott, egy létrát,
ami a földről indult s a vége egészen az égig ért, s ezen a létrán angyalok
járkáltak fel s alá. A menny tehát nyitott volt, s így a menny és a föld össze
voltak kötve egymással. Nem nagyszerű előképe ez Jézus keresztjének? Mert mi is
a kereszt? Az egyetlen létra, ami összeköti a mennyet és a földet, az Isten és
az emberek világát. Ez az a létra, min a menny erői és áldásai leszállnak erre
a földre. Az egyetlen létra, ami által a bűnös ember a mennybe juthat.
A mikor mi ezt olvassuk, a
Biblia egy másik történetére gondolhatunk,a Bábel tornyára.Ezt emberek
építették azért, hogy a teteje az égbe nyúljon. De ebből a létrából semmi sem
lett, ezen át nem lehetett az égbe jutni. Mert alulról nem lehet az égbe
nyúlni, csak úgy, ha a mennyből nyúl le egy létra hozzánk. És ezt a létrát
Isten elkészítette nekünk Jézus keresztjében. Ez a mennynek a kapuja, mondja
Jákób, amikor álmában meglátta ezt a létrát. De Jézus keresztje is a mennynek
kapuja. Ez a paradicsomba visszavezető t. Jézus mondja magáról, hogy ő az út,
amin keresztül az Atyához lehet jutni.
Jákób azt is mondta, hogy
ez Istennek háza. Itt lakik Isten a földön. De hát nem lehet ezt elmondani
Jézus keresztjéről is Mert itt látszik meg igazán, hogy Isten magára vette a mi
életünket, minden mi nyomorúságunkat és bűnünket. Itt a keresztnél válik
nyilvánvalóvá, hogy Isten nem egy távoli, hideg, közömbös Isten, hanem egy
olyan könyörülő Úr, aki érettünk elment a végsőkig az ő szeretetében. Ha valaki
a kersztben nem látja meg az Isten szeretetét, akkor sehol sem fogja meglátni.
Amikor az ember vétkezett,
Isten kiűzte őket a paradicsomből és lángoló pallosú kérubok álltak a kapuban,
hogy az ember ne tudjon vissza menni.. De Isten a Jézus keresztjéval, halálával
újtra megnyitotta a kaput. Be lehet menni és Isten szeretete vár ott
minket. Bárcsak megértenénk, bárcsak
élnénk ezzel a lehetőséggel, bárcsak bemennénk a megnyílt mennybe, az Isten
megnyílt házába.
Jákób ezen az éjszakán,
nem csak hogy különös dolgokat látott, hanem csodálatos dolgokat hallott is.
Mert a létra tetején mag az Úr álloptt és azt mondta Jákóbnak: én veled vagyok.
Micsoda mondat ez! Mi ezt már úgy megszoktuk, olyan természetesnek tartjuk,
hogy Isten velünk van, pedig nem az.Meg kell döbbentsen, meg kell rázzaon az,
hogy a magaságos és fennséges
Istenszövetséget akar kötni a porral, szövetséget akar kötni egy olyan
emberrel, aki bűnt bűnre halmozott az életében.
Hát nem Jézus Krsiztus
keresztjére emlékeztet ez, ahol a szent Isten szövetséget kötött a bűnös
emberrel? Mi lesz a bűnnel, mi lesz az adóslevéllel? Hát az oda van szegezve a
kereszthez, a bűneink ott vannak a Jézus vére alatt.
Jábób ezen éjszaka utá n
tovább vándorolt, látszólag még mindig egyedül volt, ugyanabban a pusztában
ment tovább, amiben eddig is járt. De mégis minden egészen más lett. Mert
hallhatta az Isten szavát: én veled vagyok, megbocsáttattatk a te bűneid.
Milyen más lélekkel mehetett tovább, milyen felszabadultan!
A világ nem változik meg
körülöttünk, sőt talán egyre hidegebb, rosszabb és szeretetlenebb lesz. De
bennünk minden megváltozik, amikor megértjük Jézus szenvedésének tutkát és
értelmét. Ezen a héten is ezt fogjuk tenni.Áldott legyen Isten ezért..
2 Nap.
Text. 1Móz. 29,2Oa
Egy megható szerelmi
történet kerül a mi figyelmünk középpontjába. Ebből fogjuk kihámozni, megérteni
Isten üzenetét. A Jákób Rákhel iránti forró szerelme, előképévé válik annak a
szeretetnek, amivel Krisztus szeretett minket. Jákób, miután csalással elvette
bátyjától az elsőszülöttségi jogot, el kellett meneküljön hazulról. Anyja
tanácsára nagybátyjához, Lábánhoz megy. Ott találkozik nagy szerelmével,
Rákhellel. Már első látásra megszerette és küzdeni kezd érte. Ez a küzdelem nem
volt könnyű és egyszerű. Lábán nem volt egy könnyű eset, kemyény és fösvény
ember volt. Elkezdődött Jákób és Lábán között egy hosszú alkudozás, végül abban
egyeztek meg, hogy Jákób hét évig fog szolgálni, hogy megkaphassa Rákhelt
feleségül. Nem volt ez könnyű Jákób számára. Hisz ő gazdag szülők gyermeke
volt, elkényeztetett, aki nem volt ahhoz szokva, hogy ő szolgáljon, hanem
sokkal inkább ahhoz, hogy neki szolgáljanak. De most szolgálóvá kell lennie,
aki urának mindenben engedelmességgel tartozik.
De ez nem is volt elég,
mert amikor a hét év lejárt Lábán ráadásul be is csapta. Nem Rákhelt adta hozzá,
hanem Leát, az idősebb gyermekét. Jákób nem nyugodott ebbe bele, újra alkudozni
kezd Lábánnal és abban egyezik meg, hogy még újabb hét évet fog szolgálni
Rákhelért. Milyen csodálatos a kitartasa ennek az embernek. De ő annyire
szerette Rákhelt, hogy kész volt újabb hét évet szolgálni érte.
Milyen megahtó és
tanulságos ez. Van-e még ilyen manapság? Az én szüleim pont így vártak egymásra
pont hét évet. Édesanyám magyarországi volt, a bécsi döntés következtében
tanítónőként Avasújvárosba ,Szatmár mellé nyert kinevezést. Ekkor ismerkedett
meg édesapámmal. Ők is nagyon megszerették egymást, de közben a határ újra
módosult. Édesanyám visszakerült Magyarországra, s hét évig nem kapott
kiutazási útlevelet. Mindkettőjüket próbálták a barátok, barátnők lebeszélni,
főleg édesanyámat, aki egy dúsgazdag családból származott, fényes karrier
állott előtte Magyarországon. Próbálták lebeszélni, hogy ne jöjjön Romániába
egy beteges és szegény paphoz. De nem lehetett. Édesanyám azt mondta, hogy ha
csak két hétig is élhetne édesapámmal, ő akkor is eljön és így vártak kitartóan
hét évig, úgy hogy csak levelezni tudtak egymással. Miután hét év után végre
eljöhetett, házasságot köthettek, másfél évi boldog házasság után, újra el
kellett válni, hisz édesapámat a kommunista titkosrendőrség letartóztatta és
újabb közel hét évet kellett várjanak egymásra.
Persze a Jákób kitartása
még csodálatra méltóbb, mint a szüleimé, hisz ő a megalázó, szolgai munkát is
vállalta 14 éven át Rákhelért. Ez a
történet annyira csodálatos, annyira megható, hogy e mögött mi többet
láthatunk, többet érzékelhetünk, mint amit a betű szerinti jelentés sejtet. Ez
a szó, hogy „szolga” nagyon sokat mond a számunkra. Minden bibliqa-ismerő és
olvasó ember felkapja a fejét, ha ezt hallja. Hisz már az Ószövetség úgy beszél
az eljövendő Messiásról, mint az Úr szolgájáról. Ez a kifejezés főleg Ésaiás
prófétánál fordul elő. Először a 42-ik fejezetben, ahol az Úr szolgájáról van
szó, aki nem kiált és nem lármáz, majd
az 53-ik fejezetben, ar Úr szenvedő szolgája áll előttünk, aki megsebesíttetett
a mi bűneinkért, megrontatott a mi vétkeinkért, akiben van a mi békességünk
bűntetése s akinek sebeivel mi meggyógyultunk. Ebben a csodálatos fejezetben a
Messiás úgy jelenik meg, mint aki minden terhet elhordoz érettünk és
helyettünk.
Tudjuk, hogy ez a
teherhordozás a kereszten érte el csúcspontját, és itt látjuk, hogy az Isten
szolgája a mi szolgánkká lett. Az Újszövetségben látjuk, hogy a tanítványok
megbotránkoztak Jézus szolgai formáján és Jézus újra és újra elmondta nekik,
hogy ő nem azért jött, hogy neki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon sokaknak
és hogy életét váltságul adja értük.
Látjuk ebben a
történetben, hogy Jákób Jézus Krisztus előképe lesz. Mert Jákób apja szeretett
gyermeke volt. De még inkább az volt az Úr jézus Krisztus, aki nem csak
szeretettt, hanem Egyszülött Fiú is volt. Jákób elhagyta az atyai házat és
elment az idegenbe, hogy ott szolgává legyen.hát mennyire igaz ez Jézusra, aki
a mennyet hagyta el, annak dicsőségét, hogy eljöjjön hozzánk, s hogy itt
köztünk a legszolgaibb formát öltse magára, ami létezett e világon. Igen, Jákób
azért lett szolga, hogy elnyerje a menyasszonyt és Jézus is azért lett szolga,
hogy megváltson minket.
De ki volt a menyassszony,
akiért Jákób szolgált? Rákhel a Lábán leánya.Milyen boldog lehetett ez a
Rákhel, hogy tudhatta, hogy valaki érte szolgai formát vett fel! Milyen jóleső
érzés lehetett számára, hogy valaki ekkora szeretettel szereti őt. De mennyivel
boldogabbak lehetünk mi ma, akikért az Atya a Fiát adta, akikért Jézus Krisztus
a kereszten az életével fizetett. Krisztus menyasszonya, a gyülekezet az, akit
ilyen érthetetlen, kimondhatatlan szeretetettel szeretnek. A Biblia erre azt
mondja, ez a kiválasztottak gyülekezete.De a gyülekezet egyes emberekből áll és
ezért a gyülekezetnek minden egyes tagja tudhatja, hogy én olyan értékes vagyok
az Isten számára, hogy Jézus Krisztust, az Ő Fiát értem adta. Az én életem
olyan értékes előtte, hogy ezt a hatalmas árat fizette meg értem.
Ó, testvéreim nézzünk
Jézusra, nézzük a töviskoronás Királyt és dobbanjon meg a szívünk: az ott a
kereszten értem küzdi a haláltusáját, értem szenvedi el azt a rettenetes
fájdalmat. Hát hogyne adnám oda magam, ha ő így szeretett engem, így jegyzett
el a véres kereszten minket önmagának? Hogy örülhetetett Rákhel annak, hogy aki
őt ennyire szerette, hogy szolgává lett érte. Mennyivel inkább örülhetünk mi,
akikért Krisztus nem csak szolgává lett, hanem meg is halt a golgotai
kereszten! Ne maradjon hideg a szívünk, adjuk magunk neki.
3 Nap Text. 1Móz.32,2-4 A sikemi tölgy
Ma egy különös sírról
fogunk beszélni. De ez mégsem egy szomorú történet, hanem sokkal inkább
boldogító. Lássuk hát közelebbről ezt a különös sírt.
Hogy is keletkezett ez a
sír?Ebben az igében is Jákóbról van szó. Ő közben gazdag ember lett, nagy
vagyona, sok gyermeke, szolgája, nyája volt már ebben az időben. Rengeteg munka
volt ebben a nagy családban, úgy tudjuk elképzelni, hogy Jákób nagyon foglalt
ember lehetett. A munka csak növekedett, a körülmények egyre nehezebbé váltak.
S ekkor egészen váratlanul
Isten megszólította, hogy menjen fel Béthelbe s ott építsen egy oltárt annak az
Istennek, aki ott neki valamikor megjelent. Emlékezzünk, hogy amikor menekült
bátyja haragja elől, ott látta azt a különös álmot, amikor egy égbe nyúló
létrán angyalok jártak fel s alá. Most Isten ebben a ngay hajszában újra hívja.
Kiveszi a rohanásból és elvezeti a csendbe. Azért nem írja le mind a Szentírás,
hogy mi mindent mondott Isten Jákóbnak a csendben. Egyfajta titok lebeg az
ilyen órák felett, amikor Isten az ő gyermekeivel beszél. De ha picit
elgondolkozunk, el tudjuk képzelni, hogy miket is mondhatott Isten Jákóbnak.
Például ilyeneket: Jákób, nem véletlen hogy a te életed iylen kemény és
hajszolt. Mert a te életedben és a te házadban nem mennek jól a dolgok, nincs minden
úgy, ahogy lennie kellene, bizonyos dolgok beszivárogtak a házadba, világi és
hiábavaló dolgok. Isten Szentlelke meg van szomorodva az életed felett. Isten
már nem az első az életedben és a te családod életében sem.
Ez a csendben eltöltött
idő döntő lett a Jákób életében és az ilyen órák Isten minden szolgája életében
a legfontosabbak. Ezért nagyon fontos, hogy legyne az életünkben Isten előtti
csend. Mert a mi életünk is hajszolttá vált. A mi kúltúránk, a munka kúltúrája.
De a sok munka közben az ember életéből kihal valami nagyon fontos dolog: a
lélek lélegzetvétele. És nem csak a munka foglalja le az életünket, hanem
miután letettük a munkát, akkor ott van a Tv, az újság, politika, szórakozás,
barátok. Az ember úhgy lefoglalja magát, hogy már nincs ideje elcsendesedni. De
Isten beleszól ebbe és azt mondja: csendesedjetek el és lássátok, hogy az Isten
az Úr.
Hogy történt ez a különös
temetés? Láttuk azt hogy Jákób élete hasonlítotott a modern ember életéhez. De
Jákób ekkor odamegy a családtagjaihoz és arra szólítja fel őket, hogy vesék el
az idegen isteneket, tisztítság meg magukat és váltsanak ruhát. Akkor a
családtagjai és az összes hozzá tartozó emberek átadták Jákóbnak az idegen
isteneket és füleikből a függőket és Jákób eltemette ezeket egy tölgyfa alá
Síkemben.
Micsoda pillanat lehetett
ez4 Képzeljük csak el Jákóbot, amint ott áll lapáttal a kezében és hányja a
földet a sok báűlványra, amit előtte beledobott a gödörbe. Egyiket a másik után
hajította be oda, mert ezek nem tetszettek Istennek. Leht, hogy volt olyan a
vcsaládtagok közül, akik örültek, hogy megszabadultak a bálványoktól és végre
rendbe jöhet az életük Istennel, de biztos olyannok is voltak, akik
ragaszkodtak a bálványokhoz, bűneikhez, mert azok számukra kedvesek voltak. De
akár örültek, akár ragaszkodtak ezekhez, mégis mindenki odaadta bálványát.
Kérdezem én: vajon nekünk
nem lenne szükségünk egy ilyen sírra, ahova bedobjuk minden bűnünket, ahol
eltemetjük ó-emberünket, a világ iránti szeretetünket, rossz szokásainkat,
káros szenvedélyeinket? Ó, milyen jó lenne, ha lenne egy ilyen sír!
De testvérem, az
örömüzenet az, hogy egy ilyen sír van.Ez a sír a Jézus Krisztus golgotai
keresztje, ameely minden emberért felállíttatott és ide el lehet jönni, jöhet
Isten minden gyermeke, hogy ott letegye kedvenc bűneit, régi természetét és
mindent, amit bálványként ismer fel az életében.
Jézus keresztje az a sír,
ahová mi a bűneinket eltemethetjük, ahova régi, ó-emberi természetünket
elhantolhatjuk. Pál erről így ír: Krisztuissal együtt megfeszíttettem, általa
megfeszíttetett nekem a világ és én is avilágnak.
Milyen jó, hogy a mi
számunkra is van egy ilyen hely, ahol az életünket alaposan rendbe hozhatjuk.
Egyik szép hallelujah ének így fogalmazza ezt meg: mélyebben, mélyebben, kérlek
azért, öld meg Ó Jézusom bennem az ént.Nem vagyok méltó, hogy gondolj reám,
ambár tudom, hogy meghallod imám.
Különös e furcsa
temetésen, egy csomó mindent a sírba dobtak és elltemettek, de mégis
gazdagabbak lettek. Pedig sok olyan dolog volt ott, aminek nagy értéke volt.
Pénzben kiszámolva nagyon sokat jelentett az, hisz valószínű, hogy ezek a
bálványok aranyból, ezüstből vagy más nemes fémből készültek.
De itt másképp kell
számolni. Mert ami a világ szerint veszteség, az az Isten szerint a legnagyobb
nyereség és ez fordítva is igaz. Pál erről majd így vall: én mindent kárnak és
szemétnek ítéltem, ami egykor nekem nyereség volt, azt mind kárba veszni
hagytam, hogy Krisztust megnyerjem. El tudjuk képzelni, hogy Jákób és az övéi
milyen örömmel mntek alá Béthelbe, A keresztyén emberek életében egy
alapszabály az, hogy minél jobban megüresíteni magam mindattól, ami Isten
akaratával ellenkezik. Minél többet oda szánok az Úrnak, annál gazdagabb
leszek. Gazdagabb leszek az örmben, a békességben, a reménységben. Legyünk mi is
így gazdagok, gazdagodjunk így szüntelen a Jézus Krisztus keresztjénél.
4 Nap Text.
1Móz.37,23-24 József a kútban
Ma este a József
történetéből halljuk az igét. A történet ismerős, talán az egyik legismertebb a
Szentírásban. Jákób fiai Dótánban legeltetenek, tízen vannak ott. A hangulat
itt nem kellemes, nem kedves, szinte azt kell mondani: gonosz és istentelen
emberek ők. Nem is hiányzik nekik a kisebbik testvér ,József, hisz ő olyan más.
Sőt gyűlölik Józsefet, mert ő az apja kedvence, de azért is, mert ő Isten
embere, az ő útjain jár.
Egyik nap a messzeségben
feltűnik József, akit az apja küldött, hogy nézzen rá testvéreire. József nagy
szeretettel közeledik a hegyeken, halmokon át, hogy találkozzon testvéreivel.
De amikor meglátják, kitör belőlük lángoló hargjuk s azt mondják egymás közt:
gyertek, öljük meg őt. S amikor József szeretetttel megérkezik, ők gyűlölettel
veszik körül. Durva kezek letépik róla a cifra ruhát, amit apja készíttetett
neki. Megkötözik s egy száraz kútba dobják.
Nos, erre valaki azt
mondhatná: miért olyan különös ez a történet? Láttunk mi ennél még ilyenebbet.A
történet azért olyan rendkívüli, mert előre mutat Jézus szenvedésére,
kereszthalálára. Ha ezt a történetet megviszgáljuk, egyre jobban látjuk, hogy
mennyire hasonló ez a történet a Jézus történetéhez. Amikor József testvéreihez
jött, elhagyta apja kényelmes sátrát,
ahol szeretetben és biztonságban élt és elment a testvéreihez, akik messze az
atyai háztól , mostoha körülmények között éltek, és akik nagyon gonoszok
voltak.
Hát nem így jött az Isten
Fia is hozzánk? Mit mond Pál erről? Nem tekintette zsákmánynak, hogy ő Istennel
egyenlő, hanem magát megüresítve, szolgai formát vett fel. Úgy jött, mint
József: szeretettel, kitárt karokkal. Aztán letépték róla is a ruhát.Ez a mozzanat
a Jézus szenvedéstörténetében is egy nagyon fontos szerepet játszik . Ha
valakiről leveszik a ruhát, az a lehető legnagyobb megaláztatás. Jézus is
levették a katonák a ruhát és köntösére sorsot vetettek.
Utána Józsefet kútba
vetették, Jézust pedig a keresztre feszítették. Ott sem volt víz, úgy hogy
Jézus kiáltott: szomjúhozom. A Biblia azt is elmondja, hogy miért gyűlülték a
testvérek ennyire Józsefet. Azért, mert Isten egy álomban megmutatta neki, hogy
ő uralkodni fog testvérei felett, s erre a testvérei ezt mondták: ezt már nem!
Az Újszövetségben találunk
egy hasonló jelenetet, amikor Jézus ott áll a főtanács előtt s a főpep
kényszeríti, hogy mondja meg, hogy ő-e a Krisztus? Jézus erre azt mondja: te
mondád.Erre kitör a főtanács tagjaiból a harag: meg kell őt ölni. A József
testvérei nem sokat gondolkodnak.Ha ők elgondolkodtak volna e harag felett
végül is megláthatták volna, hogy az a harag, ami bennük van az atyjuknak szól.
Igen, az emberben ott van a harag Isten ellen és ezért nyilván Jézus ellen is.
A kereszt világos üzenete: a természeti ember gyűlöli Jézust, az ember nem
akarja Istent. Bármennyire is kapálózunk és tiltakozunk a Káté igazat mond,
amikor azt állítja, hogy hajlandó vagyok Isten és felebarátom gyűlölésére.
De miért gyűlöli az ember
Jézsut? Mert ő akar a maga ura lenni, nem akar mást elismerni önmaga felett.
Ahhoz, hogy ez megváltozzon egy nagy átalakulás kell az emberben megtörténjen s
ez az újjászületés.
Szinte el tudjuk képzelni
ezt a jelenetet, hogy testvérek ott állnak a kút körül és megvetéssel
tekintenek Józsefre. Pedig nem Józsefnek kellene ebben a kútban lenni, hanem
nekik. Ha valaki a kútba való, akkor épp ők azok. A gonosz és szeretetlen szívű
testvérek. Itt minden felcserélődik. De nem így van ez Jézus Krisztus keresztjénél
is? Sehol a világban nem cserélődtek úgy fel a szerepek, mint épp ott a
keresztnél. Jézus az egyetlen igaz, ártatlan, tiszta és szent s ő ott van a
kereszten s mi pedig bűnösök, vétkesek, tisztátalanok, szentségtelenek pedig
ott állunk az ő keresztje körül. Persze, ezt az ember nem karja elismerni. Az
emberek szavalnak arról, hogy mi jók vagyunk, de ez nem igaz. Az ember igenis
bűnös, gonosz, halált és kárhozatot érdemel, úgy ahogy azt minden
úrvacsorázáskor meg is valljuk.
A megváltást csak éz éli át,
aki megérti, hogy a keresztnél a szerepek felcserélődtek. Az elítéltek
szabadok, aki szbad kellene legyen, az elítélt, de azért, hogy mi
megszabaduljunk, megváltozzunk.
A József életének útja
Isten művészi munkája, mondta valaki, az Isten mesterműve. A testvérek végleg
meg akartak szabadulni Józseftől, ezért adtál el Egyiptomba rabszolgának. A
József útja ott még rosszabbra fordul, hoiisz ártatlanul börtönbe kerül. De
egyszer a fáraó álmot lát, József megfejti az álmot és ezért azonnal
kiszabadítják a börtönből. Az álom megmutatja, hogy előbb jön hét bő, majd
pedig hét szűk eszetendő. József egy negyszerű tervet készít, hpogy a hét bő
eszetendő alatt a hét szűk eszetendőre gabonát kell tartalékolni, ami megmenti
egész Egyiptomot, de nem csak őket.
Így kellett lennie. Ha a
testvérek nem gyűlölik és nem adják el Józsefet, akkor számukra se lett volna
szabadítás. Az ember gonoszsága csak eszköz volt a szabadítás csodálatos
tervében. Így azok is, akik megfeszítették Jézust, bár ez őket nem menti fel,
azt végezték el, hogy számunkra van
megváltás, üdvösség. A kút, ami ott Deótánban volt s amibe Józsefet beledobták
egy nagy szabadítás kezdete volt. Mennyivel inkább az Jézus Krisztus keresztje,
ahol Isten ami teljes váltságunkat elvégezte.
A 18-ik században élt
Németországban egy tehetséges igehirdető, aki 3O éves korában meghalt. Halálos
ágyán azt mondta: ott a kereszten van az én Megváltóm. Ha ismerném az ő
végtelen szeretetét, akkor kétségbe kellene esnem, de így rábízhatom magam.
Bízzuk rá mi is magunkat egészen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése