Nagyheti
sorozat Karácsony nagyhetére 2OO5
Az eljövendő
Messiás
1Nap. Textus
Ezékiel 34,23 A Messiás, mint Pásztor
Ezen
a nagyhéten Isten Lelkének a segítségével ilyen cím alatt tartunk sorozatos
igehirdetést : az eljövendő Messiás. Olyan ószövetségi igéket fogunk sorra
venni, amelyekben mind az eljövendő Messiásról van szó. Tudjuk azt, hogy Isten
már a bűn színhelyén, a Paradicsomban ígéretet tett a Messiás elküldésére és
ezt főleg a próféták által nagyon sok rendben megerősítette.
Ebben
a próféciában Krisztusról, mint eljövendő Pásztorról van szó. Ezzel mi nem igen
vagyunk megszokva. Hisz az Ószövetségben Krisztus sokkal inkább mint Próféta,
Király és Főpap jelenik meg. Ezékiel itt azonban úgy szól Krisztusról, mint
Pásztorról. Ahhoz, hogy ezt az igét megértsük látnunk kell azt a nyomorúságos
helyzetet, amiben Izrael népe volt. Ennek a fejezetnek az első verseiben arról
olvasunk, hogy Izrael vezetői pásztorok kellett volna legyenek népük számára,
de ők épp az ellenkezőjét tették abnnak, amit tenniük kellett volna. Ennek a
juhok esnek áldozatul. A gyengék, az erőtlenek, az eltévelyedettek sorsukra
vannak hagyatva, senki se törődik velük. Nem kapják meg azt a törődést, amit
meg kellene kapjanak és amire teljességgel rá is lennének utalva. Ebben a nehéz
és kilátástalan helyzetben ígéri Isten, hogy Ő maga fog tudakozódni nyája után.
Ő fog gondoskodni róluk, úgy hogy a nyáj megkaphassa mégis azt, amit vezetőitől
nem kaphatott meg. Isten pásztori szolgálatának ígérete Dávidnak, mint
szolgának az elküldésében csúcsosodik ki. Ez újszövetségi nyelvre lefordítva
azt jelenti, hogy Dávid Fiának az eljövetelében nem csak egy igazi király
érkezik, hanem egy igazi pásztor is, aki szívén viseli nyájának az ügyét.
Figyel mindegyik juhára és foglalkozik minden
juhával.
Nyilvánvaló,
hogy ez az ige előremutat azon újszövetségi igékre, amelyekben Jézus, mint a Jó
Pásztor jelenik meg. Nem véletlen, hogy Jézus saját magát nevezi Jó Pásztornak.
Benne teljesednek be azok az ígéretek, amik az Ószövetségben Róla, mint
Pásztorról szólnak.
Most
mi ezen a nagyhéten és Karácsonyon annak örvendezhetünk, hogy Jézusban a
Pásztor érkezett meg közénk. Hogy Ő valóban az elveszettekért, a betegekért, az
eltévelyedettekért jött, hogy őket visszavigye a nyájba, az Atyával való
közösségbe. A Krisztus eljövetele azt jelenti, hogy mi a Krisztus pásztori
gondoskodása alatt élhetünk. Nincs olyan élethelyzet, amiben ez ne
érvényesülne, amiben ez ne lehetne vígasztalás a mi számunkra. Jézus, mint
Pásztor végigvezet minket az életen, sőt még az örökkévalóságban sem szűnik meg
Ő Pásztornak lenni. A Jelenések könyve szerint a Bárány fog ott is legeltetni,
Ő vezet az élet vizének forrásaihoz, és Isten letöröl a szemünkről minden könnyet. A Krisztus
pásztorsága tehát kiterjed egész földi életönkre és örök életünkre is. Ezért
Karácsony után élni nem más, mint a Jó Pásztorral élni. Mi az Ő gondoskodásából
és szeretetéből élhetünk. Ő annyira szeretett minket, hogy vállalta értünk a
kitaszítottságot, az otthontalanságot, az istállót, a jászlat, a keresztet.
Persze
az, hogy Jézus a Pásztorunk még nem jelenti azt, hogy nem lesznek próbák és
nehézségek az életünkben. A nyájnak sokszor pusztaságon és halál árnyékának
völgyén is át kell menni. De a nyáj ott se marad vezetés és vígsztalás nélkül.
Talán
vannak most itt olyanok, akik azzal a kérdéssel küszködnek, hogy vajon ők
odatartoznak-e a Krisztus nyájához? Erre Jézus válaszol, amikor azt mondja,
hogy azok tartoznak az Ő nyájához, akik ismerik a szavát, a hangját és követik
Őt. Ezt a hangot nem lehet más hanggal összetéveszteni, ezer közül is
megismerjük. Ez a hang a Szentírásban szól hozzánk. Aki szívesen hallgatja az
igét és megragadja azon alkalmakat, amikor Isten szól, az ne kételkedjen abban,
hogy ő is a Krisztus nyájához tartozik. De nem elég csak hallani a hangot, azt
követni is kell. A Krisztus követés nem egy szép elmélet, hanem egy életforma.
Vállani kell az Ő nyáját, a gyülekezetet, vállalni kell az Ő parancsainak való
engedelmességet, akkor is, amikor ez egyáltalán nem divat, talán ki is kacagnak
érte.
Örvendezzünk
hát annak, hogy van Pásztorunk, hogy nem vagyunk magunkra hagyatva. Ezen a
Karácsonyon is ismerjük Őt meg még jobban, s kövessük Őt még hűségesebben.
2.Nap
Text.Dániel 7,13-14 A Messiás, mint Embernek Fia
A
tegnapi igénkben Jézus, az eljövendõ Messiás mint Pásztor jelent meg, a mai
igében mint az Embernek Fia. Ez a megnevezés a Dániel könyvébõl származik, aki
éppúgy mint János a Pátmósz szigetén betekintést nyerhetett a mennybe. Ebben a
fejezetben az emberi történelmet látja Dániel, a különbözõ világbirodalmakat,
amelyek egymást váltogatják. Ezek után felfelé tekint, az égre, ahonnan különös
látomást kap. Isten királyi székét
látja, Isten trónusát, Isten mint egy
öreg korú jelenik meg. Õ uralkodik a földi történések felett. Az „öreg korú”
kifejezés nem is rossz Isten megjelölésére, hisz Õ valóban öröktõl fogva van,
ebben a kifejezésben ott van az érettség, a teljesség, a tökéletesség is.
Nos, most ebben a
látomásban még valaki megjelenik. Ez a
valaki mint valami emberfia láttatik meg. Õt a királyi szék elé vezetik, és ott
hatalmat és dicsõséget kap, egy olyan országot, ami örökké tart. Az egész
Újszövetség egyértelmüen Jézusra való utalást lát ebben a képben, és maga Jézus
Krisztus is elõszeretettel használta ezt a méltóságjelzõt, ahogy azt a teológiában
nevezni szoktuk. Jézus magát a legtöbbször, ha jól tudom kb.167-szer nevezi
magát Ember Fiának. A Szentírás utolsó könyvében is kétszer találkozunk ezzel a
névvel. János a Pátmósz szigetén találkozik a Feltámadott Krisztussal és ott is
mint Embernek Fiát látja Õt, (Jel.1,13) majd az egyik látomásában (Jel.14,14)
szintén Ember Fiaként látja Jézust. Amikor az Embernek Fia megjelenik a
felhõkön, akkor Vele mindig nagy dicsõség és hatalom jõ. Mindig, mint az ítélet
végrehajtója jelenik meg, aki megítéli a népeket és nemzeteket.
A
Szentírásban még van egy hely, ahol utalás történik a Dániel könyvének hetedik
fejezetére. Ez a Máté 26,64 Jézus ott áll a fõtanács elõtt, amit maga a fõpap
Kajafás vezet. A per nem akar sikerülni, a tanúk vallomása sem egybehangzó. A
tanács és Kajafás sehogysem találnak okot arra, hogy Jézust halálra ítélhessék.
Ekkor Kajafás megkérdezi Jézustól: Te vagy-é a Krisztus, az élõ Istennek Fia?
Jézus erre igenlõen válaszol : te mondád. Mintha azt mondaná : igen, valóban az
vagyok. Jézus ezek után a dánieli próféciát idézi , ezzel mintegy azt mondva,
hogy ez a látomás most lép valójában érvénybe. Igen, tudjátok meg, hogy én
vagyok az Embernek Fia, s én el fogok jönni az égnek felhõin az ítéletre. Jézus
tehát már az Ószövetségben, mint ítélõ Úr jelenik meg.
Ezt
nem volt könnyû elhinni a tanítványoknak. Ha Jézusé a hatalom, ha Õ az ítélõ
Úr, akkor miért kell a szenvedés útján járnia? Miért kell magát feláldoznia ?
Mi jól tudjuk, hogy ennek így kellett történnie. Mert másképp mi nem várhatnánk
Õt felemelt fõvel ítélõ biránkként az égbõl. (Heildelbergi Káté) . Elõbb neki
kellett elhordoznia az ítéletet. Az se könnyû, hogy elhigyjük, hogy minden
hatalom már most az Õ kezében van, hogy Õ uralkodik a történelemben és a mi
személyes életünkben. Mi sokszor úgy látjuk, hogy más erõk uralják ezt a
világot, hogy a Sátán hatalmasabb, mint Jézus Krisztus. Ez a mi hitünk próbája
ezen a Karácsonyon is. Hisszük-e, hogy az, aki erõtlenségben, kisgyermekként
jött el ebbe a világba egyszer majd dicsõséggel és hatalommal jön el az ég
felhõin, hogy ítéljen élõk és holtak felett? Mi ebben nem szabad kételkednünk,
mi hihetjük azt, hogy az övé a hatalom, Õ fogja megítélni az egész földet. Mi
várjuk ezt a nagy pillanatot, ami a mi hitünk végsõ beteljesedése is lesz.
3.Nap. Text. És.49,6 Népek
világossága
Ezek a fejezetek az Úr szenvedõ
szolgájáról szólnak. Ez a szenvedõ szolga maga az Úr Jézus Krisztus. Az Ésaiás
próféta könyvében négy ilyen ének van. Ezekben az énekekben mind arról a
munkáról van szó, amit ez a szolga népéért el fog végezni. Ez a vers a második
énekbõl való. Itt ebben a versben arról van szó, hogy mit jelent ennek a
szolgának a munkája a pogányok számára.
A
Messiás elsõsorban az Õ népéért , Izraelért jött. Itt erre két dolgot hoz fel
példaként : a Jákób nemzetségeinek megépítése és Izrael megszabadultjainak
visszahozása. Ez se kicsiny dolog : egy népet felemelni, egy népet
megszabadítani, összegyûjteni. De itt azt mondja a próféta, hogy ez az
eljövendõ Messiásnak kevés. Neki egy világot átfogó munkája, feladata van. Õ a
pogányok világosságául is adatik. Az Õ munkáját a föld legszélsõ határán is meg
kell ismerni, Isten az Õ Fiát minden népért elküldte. Tudjuk azt, hogy ezt az
igét idézi az Újszövetség, ha nem is szó szerint. Amikor az agg Simeon a karjába veszi a
gyermeket így prófétál Róla: világosságul a pogányok
megvilágosítására.(Luk.2,32) De ezt az igét szó szerint is idézik Pál és
Barnabás, amikor megindokolják azt, hogy õk miért indulnak a pogányok felé,
miután a zsidók elutasították az evangéliumot. Nagyszerû, ahogy õk ezt mint
isteni parancsot fogalmazzák meg. Amit Isten az Õ szolgájáról az Ószövetségben
megígért, azt õk most úgy fogják fel, mint egy nekik adott személyes parancsot.
Ez az ígéret csak akkor teljesedhetik be, ha az apostolok a Jézus Krisztus
evangéliumát a pogányoknak is elviszik.
Nagyon
sokat mondó ebban az igében a világosság képe. Jézus maga is a világ
világosságának nevezte magát, és ez a kép végig vonul az egész Szentíráson.
Világosság nélkül nincs élet. A világosság örömöt hoz és a tisztaság szimbóluma
is.
A
Jézusról szóló örömüzenetet tehát mindenkinek prédikálni kell. A Világosságnak
meg kell érkeznie a sötétségbe és el kell ûznie a sötétséget. Isten nem
elégszik meg annyival, hogy Fia Izrael Messiása legyen. A pogányoknak is az Õ
világosságában kell járni. Most mi épp ebben a korszakban élünk, a misszió, az
evangélizáció nagy világkorszakában. Ezt az idõt nekünk jól és jóra kell
kihasználnunk. Mi a pogányokat nem messze országokban kell keresnünk, -Isten
oda is küld embereket-, hanem a mi közvetlen környezetünkben. Hányan járnak
sötétségben, pogányságban, mélységekben a szomszédaink, munkatársaink
közül,talán szûk családunk tagjai közül is. Mi nekik kell elmondanunk, hogy van
világosság, a sötétségbõl ki lehet és ki is kell jönni. Mi tudjuk azt is, hogy
ezért késik még az Õ dicsõséges visszajövetele is. Õ csak akkor jöhet vissza,
amikor az utolsó ember is megtért, aki benne van az Õ nagy tervében. Isten azt
akarja, hogy minden ember üdvözüljön és az igazság ismeretére eljusson.
Ez
nekünk azt jelenti, hogy várakozásunk nem tétlenségben telik, hanem szorgos
munkában. A világosságot hirdetnünk és árasztanunk kell. Ennek a világosságnak
kettõs munkája van : egyrészt felfed, leleplez, másrészt pedig gyógyít, életet
ment. Felfedi az ember valós állapotát, a hitetlen élet nyomorúságát,
megmutatja, hogy mivé lettünk volna mi nélküle, de hála Istennek, nem kell
ebben megmaradni, el lehet jutni a világosságban való járásra. A világosságban
felfedett, leleplezett bûnöket meg lehet vallani, meg lehet bánni, el lehet
hagyni. Ezt kell nekünk az adventben és most Karácsonykor is hirdetni.
4.Nap. Text. És.50,10 Az Úr
nevében bízni
Ez
az ige is az Úr szolgájáról szóló énekek egyike. Ez a fejezet betekintést enged
egy olyan embernek a lelkébe, akinek súlyos kérdései vannak, aki gyötrõdik
bizonyos kérdéseken, aki valósággal küzd az Úrral. Ebben talál aztán csodálatos
segítséget és megoldást.
Ebben
máris üzenet van a mi számunkra. Hiszen ki az közülünk, aki ne lett volna ilyen
helyzetben, vagy épp most küzd nehéz kérdésekkel. Épp most van olyan
sötétéségebn amelyben nem látja a világosságot, épp most van olyan zsákutcában,
amiben nem látja a kiutat. Ez az ige épp az ilyen embereknek ad egy jó
tanácsot. Ez nem egy olyan tanács, amit meg lehet, hanem olyan, amit meg kell
szívlelni, amit nem ajánlatos, hanem kötelezõ követni. Ebben az igében Isten
egy csodálatos eligazítást ad a mi számunkra. Nyilván, ez az ige csak azokhoz
szól, akik félik az Urat, akik az Urat várják, az adventben élõ, a Karácsonyt
váró embernek. Olyan embernek, aki vár az Úr szavára, kijelentésére. Aki
vágyakozik arra, hogy Isten ígéretei beteljesedjenek. Aki kész elfogadni azokat
az ajándékokat, amiket a megszületett Messiás ki akar osztani közöttünk is. Meglepõ
az, hogy az ilyen ember is járhat sötétségben, az eredeti szövegben ez a szó
többes számban van van, tehát sötétségekrõl, mélységek egész sokaságáról van
szó. Úgy érzi, hogy ezek a sötétségek teljesen elborítják. Hogy még élesebb
legyen a helyzet feltárása : nincs számára világoság. Igen, ha õszinték vagyunk
ki kell mondanunk : amíg e testben járunk, az ilyen helyzetek hozzátartoznak a
mi életünkhöz. A Biblia nagy emberei is mind átéltek, megtapasztaltak hasonló
helyzeteket, mélységeket.
A
nagy kérdés, hogy mit tegyen az ember ilyen helyzetben? Amikor semmi reménye, semmi kilátása sincs?
Ilyenkor nem marad más hátra, mint a csüggedés, kétségbeesés? Nem! Ez az ige
azt az evangéliumot fogalmazza meg, hogy ilyen helyzetben is van megoldás,
mégpedig felfelé nézni. A vízben fuldokló embernek is van megoldás, mert valaki
mentõkötelet dob felé, amit õ megragadhat, amibe belekapaszkodhat és aminek
segítségével biztonságban kijuthat a partra. Ez a mentõkötél : az Úr neve. Erre
a névre támaszkodhat az a hívõ ember, aki nehézségben, mélységben van. De még
mond valamit ez az ige, éspedig azt hogy az ilyen ember Istenhez támaszkodhat.
Tulajdonképpen mind a kettõ ugyanazt jelenti, akkor miért mégis ez a kettõs
megfogalmazás? Az egyik dolog, amit itt el kell mondanunk, hogy Isten az Õ
nevében ismertette meg magát velünk. Isten nekünk az Õ nevében jelentette ki
lényét. Aki ebben a névben bízik, aki ezt a nevet segítségül hívja, az már
Istenhez támaszkodott.
Mi
tudjuk, hogy ez a név, amiben mi reménykedhetünk, amiben bízhatunk, amihez
támaszkodhatunk nem más mint Jézus Krisztus, a Karácsonykor megszületett
Megváltó. Mi ezt a nevet szívünkbe zárhatjuk, mi ezt a nevet segítségül
hivhatjuk, mi errõl a névrõl bizonyságot tehetünk. Különösképpen tegyük ezt a
nehéz idõkben, akkor amikor kételyek gyötörnek, amikor a kétségbeesés határán
állunk, amikor már belefáradtunk a várakozásba, amikor már türelmetlenül
mondjuk : miért nem jössz már vissza Urunk, miért nem vetsz véget a sok
szenvedésnek, igazságtalanságnak, sötétségnek?
Milyen
jó, hogy Isten látja ezeket a helyzeteket, tudja hogy milyen nehéz pillantokat
élünk át és dobja felénk a mentõ kötelet. Milyen jó, hogy ez a karácsonyi ünnep
is egy ilyen segítségnyújtás lehet a mi számunkra. Csak épp féljük az Urat,
csak épp hallgassunk az Õ Szolgájának, Jézusnak a szavára. Senki se ment át
nagyobb mélységeken mint Õ. Már a születése is csupa szenvedés volt, hiszen
kitaszítottként jött ebbe a világba, végül csak a kereszten volt hely a
számára. Õ is kiáltott a kereszten :
én Istenen, én Istenem miért hagytál el engemet? De Õ mégsem esett kétségbe,
tudta mindig, hogy élete, lelke ott van az Úr kezében. Tudta, hogy a Golgota
sötétsége után jön a húsvét fénye. Milyen jó, hogy ezt mi is tudhatjuk. Bízzunk
hát most is az Úr nevében, támaszkodjunk Ahhoz, Aki az Atya azért küldött, hogy
Szabadító legyen ami számunkra is.
5.Nap. És.53,10 Isten akarata
Már a tegnap este szóltunk
arról, hogy a Messiás is szenvedett, átment nagy mélységeken. A mai estén errõl
lesz szó különösképpen is. A szenvedést még Karácsonykor se lehet megkerülni,
bármennyire szeretnénk azt. Hamis az az ünneplés, amibõl hiányzik a Jézus
szenvedésérõl való megemlékezés. Ebben az egész fejezetben a Jézus helyettes
szenvedésérõl van szó. Szó van itt ezekben a versekben mindarról, amin Neki át
kell mennie, amiket végig kell szenvednie. Mindezek a szenvedések
hozzátartoznak az Õ küldetéséhez, amit értünk felvállalt.
De a mi számunkra az az
evangélium, hogy ez a szenvedés nem volt hiábavaló. Hogy ez a szenvedés
meghozta a maga áldott gyümölcsét. Ezt így fogalmazza meg itt a próféta : magot
lát. Ennek a jelentése az : A Jézus szenvedése olyan, mint a földbe esett
gabonamag, kicsírázik, szárba szökken és termést hoz a maga idejében. Ez az Úr,
az Atya akarata volt. Az Úr akarata az Õ szenvedésében volt, és ennek nem
maradhat el a gyümölcse. Ez el fogja érni a célját. A Krisztus szenvedése nem
volt hiábavaló. Ez a gyõzelmet jelent és a dicsõségben ér véget. Az Úr akarata
itt az Õ szuverén végzését jelenti, azt a végzést, hogy Õ minket nem akart a
bukásban, az elesésben hagyni, hogy az Õ elvégzett üdvterve be fog teljesedni.
Ez nem volt másképp
lehetséges, csak az Ártatlan helyettes szenvedése által. Õ mindezt el kellett
szenvedje mi érettünk, akik pedig ezt
megérdemeltük volna. Õ azt vette magára, amit nekünk kellett volna elszenvedni.
De a gyümölcs, a termés nem maradt el. Az Isten akarata meglett, Isten terve
megvalósult.
A Karácsony felé haladó
ember számára a mai estén az Isten akaratára kell figyelni. Az Isten akarata
pedig az, hogy az Õ szenvedésének meglegyenek a maga áldott gyümölcsei a mi
személyes életünkben is. Az egyik ilyen gyümölcs az lehet, hogy mi új erõt
nyerhetünk. Megerõsödhetünk abban a hitünkben, hogy Istennek csodálatos terve
van a mi életünkkel is, hogy Isten elvégzi bennünk elkezdett munkáját. Mert ami
mostani rohanó életünknek talán az a legnagyobb nyomorúsága, hogy
elfeledkeztünk Istenrõl, már nem számolunk Vele. Csak a láthatókra nézünk és
akkor kétségbe esünk. A földre csüggesztettünk szemünket, nem tudunk már
fölfele nézni. Nem tudjuk meglátni azt, hogy Isten Szabadítót küldött nekünk.
Hogy ez a szabadítás a mi mindennapjaink megtapasztalható valóságává lehet. Ez
egy döntõ dolog lehet a mi életünkben. Életünk nem egy esetleges, céltalan,
értelmetlen élet. Isten szent akarata valósulhat meg abban. Errõl énekelnek az
angyalok Betlehem mezején. Isten azt akarja, hogy Istennek dicsõséget adjunk,
hogy békességben éljünk itt a földön egymással. Mennyire hiányzik ez ma is sok
embernek, sok családnak az életébõl. Minket nem egy vak sors, nem a végzet,
hanem Isten kegyelmes akarata irányít, ami Jézus Krisztusban lett
nyilvánvalóvá. Nekünk nem egy szerencsétlen, boldogtalan életünk van, hanem az
Õ akarata által jó szerencsés lészen. Hadd teljen meg ezzel az örömüzenettel a
mai napon a mi szívünk. És hadd tudjuk ezt ezen az ünnepen másoknak is tovább
mondani. Akik épp most látják céltalannak, értelmetlennek az életüket. Hadd
mondjuk el nekik : Isten akarata Krisztusban a te számodra is dicsõséges, Õ
azért jött hogy a te szívedbe is békesség költözzön. Lehet, hogy körülményeid
nem változnak meg, de egészen másképp fogsz mégis életedre tekinteni. Mindenben
megláthatod az Õ jó és tökéletes akaratát.
6.Nap. Text. Jer.23,5 Dávid igaz magva
Testvéreim, Isten
kegyelmébõl eljuthattunk erre az áldott estére, az esztendõ talán legszebb,
legszentebb és legmeghittebb estéjére. Itt vagyunk az Isten házában, ahol
gyermekeinkkel együtt örvendezünk a Jézus születésének. Egész héten t
estérõl-estére ószövetségi igék, próféciák alapján arról hallottunk, hogy
milyen lesz az eljövendõ Messiás, és hogy hogyan teljesedett be ez Jézus
Krisztusban. Ezékiel, Dániel, Ésaiás próféciái alapján próbáltunk errõl bizonyságot
tenni. A mai estén, a szentestén Jeremiás ajkán szólal meg a bizonyságtétel. Õ
is beáll a sorba, hogy az eljövendõ Messiásról bizonyságot tegyen. Már a tegnap
este szó volt arról, hogy Krisztus szenvedése folytán magot lát, láttuk, hogy
ez azt jelenti, hogy a szenvedésnek meglesz a maga gyümölcse. Amikor magról
hallunk, mindjárt a gyümölcsre, a termésre gondolunk. Itt az ige Õt igaz magnak
nevezi. Talán jobb ezt sarjnak fordítani. Az igaz azt fejezi ki, hogy Õ nem
hamis, nem egy álságos, nem olyan, aki becsap. Mi emberek annyira bizalmatlanok
vagyunk, mert annyiszor csalódtunk már, annyiszor azt gondoltuk, hogy valami
igaz, és nem volt az, kiderült, hogy hamis volt, hogy rászedtek, hogy becsaptak
minket. Itt arról az igaz Megváltóról van szó, aki igazságot és méltányosságot
cselekszik a földön. Ez a föld telve van hazugsággal, igazságtalansággal.
Naponta tapasztaljuk ezt körülöttünk és látjuk ezt az egész világban. Látjuk
naponta a TV képernyõjén, hogy embereket meggyilkolnak, megaláznak, hogy az emberi
méltóságot lábbal tapossák. Látjuk azt, hogy igazságtalan döntések születnek
még ott is, ahol pedig az igazságot kellene megvédelmezni és helyreállítani.
Hol
van az igazság, hol van egy olyan király, vezetõ, aki igazságosan uralkodik? Ne
emberek között keressük az ilyet, mert soha nem is fogjuk megtalálni. A
Karácsony estéjén megszületett Messiás, Jézus Krisztus az a Király, aki
igazságot és méltányosságot cselekszik e földön. Õ jelentette ki nekünk azt az
Istent, aki az igazságnak az Istene, és aki szereti az igazságot és a
méltányoságot.
A
mai estén azonban azt is meg kell látnunk, hogy bennünk sincs igazság és
méltányosság. A bûn minket is megrontott és megfertõzött. Ha Jézus nem jött
volna, mi nem tudnánk Isten elõtt megállani. De Jézus ezért jött el, érettünk
igaztalanokért, méltatlan bûnösökért.
Jézus
valóságosan is elhozta az igazságot és a méltányosságot erre a földre. A mai
estén nem feledkezhetünk el arról, hogy minden
jó, minden
igazság, méltányosság, szeretet csak azért van, mert Õ ezeket lehozta a
mennybõl ide erre a földre. Mi ezt hirdetjük, mi ennek lehetünk a hordozói. Ha
még olyan kevésnek látjuk az igazságot és a méltányosságot ezen a földön, azért
mi magunk is hibások vagyunk. És ha bennünk Õ uralkodhat, akkor ezen a földön
is már megváltozott valami. Ne azon siránkozzunk állandóan, hogy milyen gonosz
ez a világ, hanem tegyük meg azt, amit mi megtehetünk. A többit pedig bízzuk az
Úrra. Ne kételkedjünk abban, hogy az ígéretek mind be fognak teljesedni. Hogy
aki kisgyermekként az elsõ Karácsonyon eljött, az dicsõséges Úrként újra el fog
jönni. Mi most ezen a Karácsonykor ezt várjuk, erre készülünk. Hadd
uralkodhasson Õ mint Király bennünk ezen a Karácsonyon és életünk minden egyes napján.
Ámen.
Lõrincz
István
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése