Nagyheti
sorozat Karácsony nagyhetére
Jézus előképei
1.Nap Nóé
Text. 1Móz.5,29
Ezen az áldott bűnbánati
héten a Jézus előképeiről szeretnék bizonyságot tenni. Olyan személyek, vagy
tárgyak illetve események állnak majd figyelmünk középpontjában, amelyek már
előremutattak Jézusra, az eljövendő Messiásra.Az első ezek között kétségtelenül
Nóé. Már a neve egy ígéretet hordoz magában. Ő az, aki nyugalmat hoz. Nevét
vigasztalónak is szokták fordítani, de ez inkább áttétes fordítás. Valójában a
Nóé neve annyit jelent, mint nyugalmat adó, nyugalmat hozó.Édesapja, Lámek
sóhajtozott, szenvedett azon átok miatt, ami az embert és a világot érte a
bűneset következtében. Ő átélte, hogy a bűn mekkora törést hozott az emberiség
életébe, hogy az Isten ellen való lázadás, az engedelmesség, az ember
önfejüsége, egy óriási nyomorúságot hozott az emberiség életébe és mindaz, amit
Isten jónak és szépnek teremtett, az most megromlott.
Abban az átokban, amit Isten kimondott
tulajdonképpen az van, hogy a bűnös ember most magára van hagyatva, meg kell
lássa a bűne keserű gyümölcsét. Az ember meg kellett lássa, hogy tudatos , de
rossz döntése nyomán hova jutott. Hogy nem kerülheti el bűnének keserű
következményét. Az átok az Isten elleni döntés isteni megerősítése. Ha te ezt
akartad, hát most lássad.
Lámek rettenetesen szenved a bűn és következményei
miatt. És most, amikor Nóé megszületik arra az ígéretre gondol, amit Isten még
ott a paradicsomban adott az első emberpárnak. Ő már most reménykedett abban:
hátha ez a gyermek lesz az, aki majd a kigyó fejére tapos? Mekkora hite van
ennek az embernek, aki így tud bízni Isten ígéreteinek beteljesedésében!
Tudjuk, hogy nem ez a gyermek lett a megígért Messiás. Még évezredek kellett
elteljenek, míg az ígéret beteljesedett. De az, hogy Lámek így nevezi el
gyermekét mégis hatalmas hitbeli cselekedet. Ez a bizalomnak és a várakozásnak
a jele egyaránt. Isten be fogja váltani az Ő ígéretét, Ő békességet, nyugalmat
fog hozni.
A bűn nyugtalanságot okoz. Az átok megsokszorozta
ezt a nyugtalanságot. De Lámek tudja : Isten át fogja törni a nyugtalanságot
okozó bűn ördögi körét. Ez Lámek hite és bizalma, ezért nevezi megszületett
gyermekét Nóénak, a nyugalom elhozójának.
Nóé a Jézus előképe, előfutára. Nóé élete
előrevetíti az ígéret fényét Krisztusra, és Krisztusról fény árad visszafelé
nézve is Nóéra. Nóéban már valami ott ragyog abból, ami Jézusban lett teljessé
és valósággá. Mi tudjuk, hogy Nóé volt az az ember, aki Istentől megbizatást
kapott a bárka építésére. Ő részesült abban a kegyelemben, hogy az övéivel
együtt túlélje a vízözönt. Neki is át kellett menni a bűn miatti átkon, de nem
kellett abban elpusztulnia. A bárka megtartássá lett számára. De épp ebben lett
Nóé Krisztus előképévé. Krisztus vette magára a bűn átkát, mégpedig úgy, hogy Ő
nem tartatott meg abban, neki életébe került ez az átok. De Ő fel is támadott.
Halála és feltámadása hozta el azt a nyugalmat és békességet, amire nekünk
szükségünk van. Ezért Ő így hivogatja magához a bűnösöket : jöjjetek énhozzám
mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak
titeket. Ő magára vette a bűn átkának nyugtalanító átkát.
Nóé ígéretet kapott Istentől, hogy a Föld nem fog
többé vízözön által elpusztulni. Aki hisz abban, akire Nóé is mutat, annak nem
kell elkárhoznia, az átment a halálból az életre. Most ebben a Karácsonyban és
ezen az istentiszteleten különösen is örvendezzünk annak, hogy Isten Krisztusban
levette rólunk a bűnnek az átkát és mi áldást nyerhetünk abban, aki érettünk
átkozottá lett. Akik ebben hisznek, azoknak nyugalom lehet a szívében.
Persze, mi azt is tudjuk, hogy itt ebben az életben
még nem lesz teljessé a nyugalom. De az előíze már ott van. Mi Nóé családjához
tartozhatunk a Jézus vére által. Nóé is azt várta, aki eljött. Akinek születése
felett mi is örvendezhetünk.
2.Nap
Sára kacagása
Text.
10Móz.18,13
Mindnyájan ismerjük Izsák születésének a körülményeit. Izsák akkor
született meg, amikor már szüleinek halvány reménye se volt arra, hogy még
valaha gyermekük szülessen.
Egy nap különös látogatók érkeztek Ábrahám sátrába.
Az Úr küldöttei, akik hozzák az ígéretet, hogy nekik gyermekük fog születni.
Mimódon reagál Sára az isteni ígéretre? Kacag rajta. Ez nem az öröm, de még
csak nem is a hála kacagása., hanem a hitetlenségé. Ha még csodálkozásában
nevetett volna, azt el lehetne fogadni. Hisz csodálkozásában is elneveti az
ember magát. Sára azért kacag, mert amit Isten küldöttei mondanak, az
teljességgel hihetetlennek tűnik számára. Sára azért kacag, mert hitetlen és
nem tudja elhinni, hogy ő még valaha is gyermeket szülhet, hogy még valaha is
édesanyává lehet. Ő a természet dolgaira gondol csupán és ez alapján egy
gyermek születése teljesen kizárt dolog.
A Sára nevetése tulajdonképpen nem egy komolytalan
nevetés, ez emberileg teljesen megalapozott. De itt is elhangzik az az ige,
amely sok évszázaddal később az angyal ajkán is elhangzik : mert az Istennél
semmi sem lehetetlen. Szószerint itt azt olvassuk: lehetne-e valami
csodálatosabb, mint az Úr? Látjuk, hogy aközött, amit Isten Sárának illetve
Máriának mond szoros összefüggés van.
Miért kacag Sára - kérdezi meg Isten Ábrahámot?
Sárának színt kell vallania, be kell vallania hitetlenségét. De ez nem megy
könnyen neki sem, inkább letagadja tettét. Egyszerüen megmondva : Sára hazudik.
Ezt a Szentírás nagyon őszintén és tényszerüen mondja el.
De hát ezek után megkérdezhetjük: hol van itt Jézus
előképe? Hát egy asszony, aki kikacagja Isten ígéretét lehet Jézus előképévé?
Lehet a hitetlenség Jézus előképévé? De itt nem is Sára személye a fontos. Mi
itt arra figyelhetünk, amit Isten cselekszik. Sára kacagásáról még egy másik
helyen is szó van. Miután Izsák megszületik, még egyszer azt mondja Sára: nevetést szerzett az Isten
énnékem, aki csak hallja nevet én rajtam. (1Móz.21,6) . Ebben már az van, hogy
az emberek osztozhatnak az ő örömében. Az emberek nem rajta, hanem vele együtt
fognak kacagni és örvendezni. Ez már nem a hitetlenség, hanem az öröm és a
csodálkozás kacagása.
Valahogy ez a két kacagás ott van a mi
karácsonyunkban is. A mi ünneplésünkben is ott van a kettősség. Ott van
egyrészt a hitetlenség. Hogy ez egy lehetetlen dolog. Túl szép ahhoz, hogy igaz
lehessen, szokták is mondogatni az emberek. Nincs ebben semmi, egy kedves kis
mese a Jézuskáról, egy kis hangulat az egész, persze szép, mert összegyül a
család, meg az ajándékok, de ez igazából semmit sem segít, az ünnep elmúlik és
utána ugyanazok a bajok, nyomorúságok jönnek az ember életében. De ott lehet
sokkal inkább a hit öröme és csodálkozása. Mert Istennél semmi sem lehetetlen.
Isten hűséges volt a z adott szavához, beteljesítette ígéretét, elküldte ebbe a
bűnös világba az Ő Fiát. Mi Karácsonykor örvendezhetünk annak, hogy Isten
legnagyobb ígérete beteljesedett.
Ebben a Karácsonyban is az a kérdés, hogy mi melyik
kacagásban veszünk részt : a hitetlenségében, vagy pedig a hit kacagásában.
Lehet ez a Karácsony is egy olyan alkalom, amikor eljuthatunk az egyiktől a
másikig, a hitetlenségből a hit reményteljes bizonyosságába. Mi valóban
kacaghatunk, még akkor is ha talán most is sok baj és nyomorúság van az
életünkben, még akkor is, ha nehéz terhek nehezednek vállainkra, még akkor is,
ha gyászt és fájdalmat hordozunk. Nekünk van mit, illetve jobban mondva kit
várnunk. A Jézus születésével egy új korszak kezdődött el ennek a világnak az
életében és ennek beteljesedése az Ő visszajövetele lesz.
Hadd teljen meg a szívünk örömmel, mert Jézus
megszületett. Nekünk van okunk az örömre, ezen az ünnepen mi nem maradhatunk
szomorkodó emberek. Ez a kacagás ott visszhangzik az egyház egész történetében.
Ezt a kacagást a keresztyének ajkáról még az oroszlánok elé való dobatás, még a
máglyák tüze, a börtönök mélye se tudta elvenni. Ez az öröm ott hangzik Pálnak
és Silásnak az ajkán, amikor Filippiben kalodába zárva éjfélt tájban énekkel
magasztalják az Istent. Ez a kacagás átível évszázadokat és egyre inkább erősödik,
egész addig míg be nem teljesül az íge : örök öröm lesz a fejükön.
3Nap. Egy
koporsó, mint előkép
Text. 1
Móz. 5O,24-25
József halálos ágya felett valami különös ragyogás, valami különös
dicsőség van, épp mint a Jákób halálos ágya fölött. A különbség csak annyi,
hogy ott a ragyogás inkább Jákób fiaira, itt pedig inkább a József testvéreire
irányul. Sok minden történt ezt megelőzőleg a testvérek életében és egymás
közötti viszonyában. A testvérek olyan szavakat tulajdonítanak elhúnyt
atyjuknak, amit az nem is mondott. József nagyon el van keseredve testvérei
bizalmatlansága miatt. Amikor halálán van, akkor esküvel esketi meg testvéreit,
hogy tetemét nem fogják Egíiptomban hagyni, hanem azt magukkal fogják vinni az
ígéret földjére.
Ezzel József három dolgot akar elmondani. Először
is azt, hogy Isten meg fogja látogatni Jákób fiait. Ez más szavakkal azt
jelenti, hogy gondolni fog rájuk és gondoskodni fog róluk. Ők ezt
hitvallásképpen be kell vegyék az esküjükbe. József valósággal kényszeríti őket
hitük megvallására, azon nagy cselekedetek megvallására, amiket Isten
Izraelért, az Ő népéért cselekedett. A második dolog, hogy amikor ez a pillanat
elkövetkezik, akkor vigyék magukkal az ő tetemeit, koporsóját. Ma azt is
mondhatnánk, hogy József „post mortem” akar népe között jelen lenni. Ő haló
porában is emlékeztetni akarja népét Isten nagy tetteire. Az ő pora nem
maradhat Egyiptomban, nem nyugodhat pogány földben. Ő azt akarja, hogy az
ígéret földjében helyezzék örök nyugalomra. És ez így is volt. Ez a koporsó nem
akadály volt számukra az előrehaladásban, ahogy mi azt gondolnánk, ez a halott
tetem egy nagyon is élő dolog volt ott a menet közepében, ez a koporsó a jövő
felé mutatott, amit Isten elkészített az ő számukra és aminek elérésében
biztosak lehetnek. A harmadik dolog az a feltámadásra való várakozás . Józsefnek ebben a parancsában ott van az a
bizonyosság, hogy a Messiás meg kell szülessen az Ábrahám , Izsák és Jákób
nemzetségéből, Júda törzséből. Ebben a várakozásban már ott van az üdvösség, az
örök életnek az ígérete. Nem erőltetett az a gondolat, hogy Józsefnek ez a
parancsa a Krisztus halál feletti diadalmának a dicsőséges előképe. József hite
a Pál apostol hite : mint utolsó ellenség töröltetik el a halál. Hogy ebből
József mit látott meg azt nem tudjuk, de hogy ő ebben hitt, abban egy
pillanatig se kételkedhetünk.
A József koporsója annak a dicsőséges Megváltónak
az eljövetelét hirdeti, aki feltámadásával legyőzte a halált és annak egész
rettentését. Mi tudjuk azt, hogy Jézus átszenvedte a halálnak és pokolnak
minden rettentését. Abban hogy meg kellett halnia, azt bizonyította meg, hogy Ő
bűneink terhét és bűntetését magára vette. Feltámadása nem más, mint az Isten
„igen” szava a mi bűneink bocsánatára. Ezért ne feledjük el, hogy már Karácsony
a halál feletti diadalnak az ünnepe, Karácsony felett is már ott ragyog Húsvét
fénye.
Mi ezzel kapcsolatosan két dolgot kell a szívünkben
forgatnunk. Először is meg kell látnunk bűneink komolyságát, hogy a bűn olyan
súlyos dolog, amit Isten csak Fia odaadásával tudott megoldani. A halál nem a
világ legtermészetesebb dolga, a halál az Isten elleni lázadásunk komolyságát
és mélységét mutatja meg. De másodszor megláthatjuk és hálát adhatunk azért,
hogy Jézus Krisztus eljött ebbe a világba és legyőzte a halált. Az Ő
feltámadása számunkra örök életet jelent. Ezért nekünk nem csak a sírig, a
koporsóig kell látnunk, mint ahogy József is csak a koporsójáig látott, hisz
akkor nem eskette volna meg testvéreit és utódait, hogy tetemeit vigyék
magukkal az ígéret földjére. Izrael népe vitte magával a József koporsóját,
mint dicső jövendőjük zálogát. Az Újszövetség középpontjában ott áll Jézus üres
sírja, mert Ő feltámadott, Ő él. Mi Őt várjuk, most már nem kisdedként, hanem
visszatérő dicső Úrként. Ez a mi boldog karácsonyi várakozásunk, ami majd az
örök Karácsonyban Isten országában fog beteljesedni.
4 Nap.
Sámson , mint Jézus előképe
Text. Bírák 13,5
Amikor Sámsont Krisztus előképének nevezzük sokan megbotránkoznak és
felteszik a kérdést : hát lehet ez az ember Jézus előképe? Hisz az ő életében
egyik bűn és gyarlóság a másikat éri. Látszólag az ő életében semmi se ragyog
fel az eljövendő Messiás szentségéből, dicsőségéből. Ez így igaz és ezt senki
sem tagadhatja le. Sámson tele van gyarlósággal : önfejű, engedetlen, testi
vágyainak a foglya. Nyilván, hogy nem a Sámson bűnei azok, amelyek rámutatnak
az eljövendő Krisztusra. Ezt a Biblia nem is tagadja, hisz az a valóságot
nyíltan és őszintén tárja elénk.
De ez az íge mégis két különös dolgot mond el
Sámsonról. Az egyik az, hogy ő Isten szolgája lesz, éspedig a nazírság
formájában. Tudjuk azt, hogy a nazírok olyan szolgái voltak Istennek, akik a
történelem egy adott pontján és idejében egy meghatároztt isteni megbizatást
kellett teljesítsenek. Az életüket szigorú szabályok szerint kellett folytassák
: nem ihattak részegítő italokat, nem ehettek tisztátalant, borotva nem
érinthette fejüket. Egy nazírt már külső megjelenéséről azonnal fel lehetett
ismerni.
De a nazírok épp ebben lettek Jézus előképei, hisz
Ő is, mint Isten szenvedő szolgája egy meghatározott feladattal érkezett ebbe a
világba. A másik dolog , amit Sámsonról ígéret formájában elhangzik, hogy ő
kezdi majd megszabadítani Izraelt a filiszteusok kezéből. Itt a Megváltó szó
található. Ugyanaz a szó található a Máté 1,21-ben is, amikor azt halljuk
Jézusról, hogy Ő fogja megszabadítani népét annak bűneiből. És ebben lesz
Sámson a Jézus előképe : a szabadításban. Ő véghezvihette azt a dicsőséges
feladatot, hogy megszabadította népét a filiszteusoktól, persze nem véglegesen,
hisz mennyit olvasunk még a Szentírásban a filiszteusok támadásairól, az
ellenük elleni harcról, de mégis Sámson az, aki elkezdi az ő népének a
megszabadítását a filiszteusok kezéből. A kettőjük közötti különbség nyilván
az, hogy Jézus nem volt bűnös, benne nem találtatott bűn.
Nyilván, hogy Sámson nem több, mint egy előkép. De
Sámson életében , annak minden nyomorúsága ellenére, az Isten szabadítása
valósággá lehetett. Most ezen a karácsonyi nagyhéten Sámsonra úgy tekinthetünk,
mint Jézus előképére. Azért adhatunk hálát, hogy mi nem kellett a Sámson
szabadításával beérnünk, mert az akire Sámson mutat, eljött Karácsony
éjszakáján ebbe a világba. Sámson nem volt tökéletes szabadító, de Jézusban épp
a tökéletes Szabadító és szabadítás jött el közénk.
Amiképpen Isten annak idején Sámsont eszközként
használta a szabadítás munkájában, éppúgy akar ma minket is felhasználni az Ő
nagy munkájában. Ha még egy ilyen gyarló embert is felhasznált, mint Sámson,
miért ne tudna téged és engem is felhasználni? Ő épp azért kellett erre a
világra jöjjön, mert mi nem vagyunk tökéletesek, sőt tele vagyunk mi is sokféle
gyarlósággal. Mi nem leszünk bűntelenek, de megváltott emberek lehetünk, akik
minden mi bizodalmunkat belé helyezzük és tudjuk, hogy Ő a mi életünket is
célba tudja juttani, éppúgy, mint a Sámson életét. Amíg Ő visszajön, addig mi
is legyünk munkában, engedjük, hogy Ő minket is használhasson nagy és dicső
munkájának végzésében.
5 Nap.
Sámuel, az Istentől kért gyermek
Text.’1Sám.1,17
Sámuel a harmadik azok sorában Izsák és Sámson után, aki Isten különös
beavatkozása, munkája és ígérete nyomán született ebbe a világba.
Feltételezzük, hogy Izsák és Sámson születéséért is imádkoztak a szülők, de
Sámuel édesanyjáról Annáról kifejezetten olvassuk, hogy ő imádkozott egy
fiúgyermek születéséért. Olyan intenzíven és elmélyülten imádkozott a silói
szentélyben, hogy Éli, a főpap azt hitte róla, hogy részeg. Élinek halvány
sejtelme sem volt arról, hogy itt egy édesanya egy olyan gyermek születéséért
tusakodik, aki majd nagy áldás lesz az egész nép számára. Az is mutatja Izrael
népének lelki romlását, hogy ezt még
Éli, a nép lelki vezetője se látta meg. Neki nincs szeme a lelki dolgoknak a
meglátására. Nem tud ráérezni egy édesanya imádságára.
Milyen jó, hogy Silóban mégis van valaki, akinek
van lelki látása, akinek fáj az a nagy lelki nyomorúság, amiben Izrael népe
leledzik. Ő egy fiat kér az Úrtól, de ezt a fiút nem a mag számára kéri, hiszen
azonnal fel is ajánlja azt az Úr szolgálatára.
Anna és Mária között párhuzamot lehet vonni.
Mindketten gyermeket kapnak, mindkét gyermek az isteni csoda eredménye és
gyümölcse. Mindketten felajánlják gyermekeiket a nép szolgálatára. Sámuel lesz
Izrael történelmének egyik legnagyobb prófétája, lelki vezetője, Jézus lesz a
világ Megváltója, aki Izraelből származott.
Sámuelnél is megláthatjuk a Jézusra mutató jeleket,
az Istennek való odaszánt mivoltában, és abban ahogyan lelki módon vezette a
népét. Isten különböző embereket használ fel. Mindegyiknek megvan a maga
története. Sok minden különbözik az egyik és a másik élete között, de van nekik
egy közös vonásuk , és ez nem más, mint hogy ők az Isten tervének az eszközeivé
válnak. Isten kiválasztja őket és ezek az emberek nem tehetnek mást, mint Isten
rendelkezésére állni. Anna nem arra vágyott elsősorban, hogy ő is, mint minden
más asszony egyszer édesanya lehessen, hanem arra vágyott, hogy az ő népe
elinduljon már végre a megváltás útján. Hogy majd az ő gyermeke tisztíthassa
meg a szent helyet és az Istennek szolgálatát.
Anna békességgel mehetett el Silóból. Jézus is így
köszöntötte kétszer is a tanítványait a feltámadása után. Sámuel a békesség, a
helyreállítás, az üdvösség, a szabadítás prófétája. Jézus is az, a szó teljes
és tökéletes értelmében. Az Ő születésénél angyalok éneklik, hogy békesség
legyen az emberek között a földön.
Sámuel, mint Jézus előképe két dolgot jelenthet a
mi számunkra ezen a karácsonyi nagyhéten. Az egyik az, hogy az Isten munkájáért
és egyházáért mondott imádság nem hiábavaló. Jézus maga is azt tanította, hogy
imádkozzunk az Isten országa eljöveteléért. De imádkozhatunk az Ő országának
terjedéséért, emberek megtéréséért, az evangélizációért, a misszióért és
egyáltalán Isten ígéreteinek beteljesedéséért. A második az, hogy amint Anna
békességgel mehetett el onnan Silóból, mi is békességben élhetünk, mert Ő a
Békesség Fejedelme. Ő drága árat szerzett a mi békességünkért, mert annak
bűntetését is magára vette. Anna, s majd egész Izrael élete megváltozot Sámuel
születése által, Jézus nekünk is új életet akar adni.
6 Nap.
Dávid, az Isten választottja
Text.
1Sám.16,12
Kedves Testvéreim, kedves gyermekek. Összegyültünk ezen a szép estén,
hogy Jézus születésére készüljünk. Egész héten át olyan személyekről
hallottunk, akiknek az élete Jézusra mutat előre. Hadd álljon ma Dávid a mi
figyelmünk középpontjában. Dávidról mindnyájan tudunk, ki ne ismerné a
Góliáttal való harcát és győzelmét.
Dávid is azoknak a sorába tartozik, akiket Isten
arra méltatott, hogy felhasználja őket az Ő nagy tervében. Bárcsak mi is
lehetnénk engedelmes eszközök az Ő kezében. Ebben az ígében Dávidnak, a nagy
királynak az elhívásáról hallunk. Ez Betlehemben, Dávid szülővárosában történt,
amely bizonyára nem véletlenül a Jézus szülővárosa is lett. Két dologra kell
itt figyelnünk. Az egyik az, hogy Sámuel nagyon szomorú amiatt, hogy Saul,
Izrael első királya rossz útra tért, elhajolt Istentől. Sámuelt nagyon bántja
az, ami Saullal történt. Sámuel teljesen magába roskad és nem is tudja, hogy
ebben a helyzetben mit is lehet még tenni. Most vajon vége van mindennek, most
vajon Isten el fogja púsztítani az Ő népét. Vajon Isten tud ebben a lehetetlen
helyzetben megoldásrt találni? Amikor Sámuel épp ezeken gondolkodik egyszer
csak hallja Isten szavát, aki megszólítja őt, és útra indítja.
Sámuel szinte meg van bénulva a szomorúságtól, de
Isten épp most fog valami csodálatosat cselekedni, Dávidot fogja királlyá
választani és ennek Sámuel lehet az eszköze. Fontos itt is látnunk, hogy Isten
a kezdeményező, Isten az aki cselekszik népe érdekében. A Jézus születése is
Isten munkája. Nem emberek akarták az Ő születését, sőt az emberek mindent
elkövettek azért, hogy megöljék Jézust, gondoljunk csak Heródes királyra.
Karácsony azt jelenti, hogy Isten nem hagyott minket magunkra, mi nem vagyunk
magunkra utalva. Isten nagy dolgot cselekedett értünk.
Amikor Dávid testvérei szép sorjában elvonulnak
Sámuel előtt, Isten mindig azt mondja Sámuelnek : ez sem az, az sem az. De
egyszer jön Dávid és ekkor Sámuel hallja Isten szavát, kerlj fel, kendd fel őt
királlyá, mert ő az, akit választottam. Addig Sámuel nyilvánvalóan ült, de most
fel kell állnia, neki is mozgásba kell lendülni, ha az Isten cselekedett, akkor
neki is cselekedni kell. Mi eddig az adventi heteket éltük át, advent
várakozást jelent. De a várakozás nem jelent tétlenséget. Isten nekünk is azt
mondja a mai estén: kelj fel, indulj el a Jézus követésére. Dávid kiválasztása
Jézus kiválasztására mutat előre. Isten Őt választotta ki arra, hogy a mi
Megváltónk legyen. De Jézus születése azt jelenti, hogy minden mozgásba jön. A
pásztorok, a keleti bölcsek is elindulnak. Mi sem maradhatunk a hitetlenségben,
a közömbösségben, eljött a cselekvés ideje, a Krisztus követésének az ideje.
Munkálkodjunk, amig időnk van. Munkáljuk az Ő országát, hirdessük az
evangéliumot. Induljunk el a mai estén is szeretteinkhez, barátainkhoz,
elhagyott, bűnben élő emberekhez és mondjuk el neki: téged is kiválasztott az
Isten, hogy légy te is a Betlehemnen megszületett Király alattvalója, hódolója,
drága gyermeke. Ne maradj ülve, állj fel, indulj el te is, még a mai estén.
Akkkor lesz áldott Karácsonyunk ha felállunk mi is
és őt szolgáljuk egész további életünkben. Adjon nekünk az Úr áldott
Karaácsonyi Ünnepeket.
Ámen.
Lőrincz István Marosvásárhely
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése